Suplementy Diety dla studentów – Od czego zacząć?

Studenci od dłuższego czasu mają problem z koncentracją i skupieniem się zarówno podczas wykładów jak i uprawiania sportu. Jak sobie z tym poradzić i zwiększyć swoją koncentrację? Podstawową kwestią jest zadbanie o wystarczającą ilość snu oraz odpoczynku w ciągu dnia. Każdy student uprawiający sport powinien działać wedle ułożonego planu treningowego oraz planu dnia, dzięki czemu bez większych kłopotów zaplanuje swój czas na trening oraz późniejszą regenerację i odpoczynek. Co za tym idzie zyska więcej energii, a tym samym odciąży układ nerwowy, który poprzez wielogodzinną naukę jest mocno obciążony. Aby cieszyć się dobrą koncentracją i samopoczuciem należy pamiętać o systematycznej aktywności fizycznej, gdyż zwiększa ona nasze neuroprzekaźnictwo i doskonale dotlenia nasze komórki w mózgu.

Ćwiczenie pamięci i umiejętności poznawczych to również świetna alternatywa dla trenowania swojego umysłu, w sieci znajdziemy mnóstwo poradników oraz kursów na rozwój naszej pamięci i koncentracji. Pamiętaj jednak, że sport i wyżej wspomniany sen jest najważniejszym kluczem do utrzymania wysokiej koncentracji, a także istotnym elementem pracy naszego mózgu jest jego “paliwo” czyli witaminy i minerały oraz zdrowe tłuszcze takie jak Omega 3 – także pamiętaj o odpowiednio zbilansowanej diecie. Musi być ona urozmaicona oraz bogata w witaminy z grupy B oraz minerały takie jak magnez, fosfor, cynk, żelazo i inne. Warto także pamiętać o ograniczeniu wszelkiego rodzaju używek takich jak alkohol czy nawet sporej ilości kawy, ponieważ w znacznym stopniu wpływają one na obniżenie wartościowych witamin z grupy B oraz magnezu!

Z pomocą przychodzą nam suplementy diety, które pomogą nam uzupełnić braki wartościowych witamin oraz składników odżywczych, aby nasz organizm mógł w pełni prawidłowo funkcjonować. Warto więc sięgnąć po odpowiednie suplementy:

  • Witaminy i minerały – a w szczególności wyżej wspomniane witaminy z grupy B – takie jak Witamina B1 (tiamina), Witamina B3 (PP) oraz Witamina B6, które w znacznym stopniu poprawiają pracę układu nerwowego oraz przenoszenie impulsów nerwowych.
  • Kwasy Omega 3 – poprawiają one półprzepuszczalność błon komórkowych neuronów (komórki nerwowe z których zbudowany jest nasz mózg), dzięki czemu wszystkie substancje odżywcze takie jak minerały oraz witaminy bez większych problemów mogą przeniknąć do komórek naszego mózgu.
  • BCAA – jak już wspomnieliśmy na początku ogromną i zarazem kluczową rolę pracy naszego mózgu odgrywa regeneracja. Aby wspomóż procesy regeneracyjne warto zainteresować się Aminokwasami rozgałęzionymi (Leucyna, izoleucyna oraz walina), które wspierają procesy regeneracji naszego organizmu i zmniejszają znacząco stopień naszego zmęczenia.
  • Kreatyna – tutaj zapewne każdy z Was zada pytanie – Kreatyna? Przecież to suplement dla osób trenujących na siłowni! Otóż nic bardziej mylnego, kreatyna zwiększa wydzielanie ATP (podstawowej jednostki energii naszego organizmu), dzięki czemu zyskujemy większą pulę energii, którą możemy przeznaczyć na naukę, trening czy rozwijanie swoich pasji.
  • Odżywki przedtreningowe – mogą one doraźnie pomóc nam w zwiększeniu koncentracji, motywacji oraz pobudzić do działania. Należy jednak uważać i stosować tylko w sytuacji, gdy kompletnie brakuje nam energii, ponieważ przedtreningówki obciążają nasz układ nerwowy i działają tylko doraźnie przez około 2-3h.