Jak dawkować suplementy diety?

Dawkowanie suplementów

Często osoby początkujące zaczynające dopiero swoją przygodę z suplementami diety zadają sobie pytanie – jak powinienem prawidłowo dawkować suplementy i dlaczego jest to tak istotne?

Suplementy diety wykazują swoje pożądane działanie tylko i wyłącznie wtedy, gdy są przyjmowane w odpowiednik dawkach. Pamiętaj, aby przed spożyciem jakiegokolwiek suplementu diety zapoznać się dokładnie z etykietą produktu, na których producenci zamieszają informację odnośnie właściwego dawkowania, porcji oraz składników które w tej porcji znajdziemy. Poniżej jednak przedstawimy Wam kilka pomocnych rad, które z pewnością pomogą Wam odpowiednio podejść do tematu dawkowania suplementów diety:

Nie należy przekraczać porcji zalecanej na etykiecie – suplementy diety są bezpieczne pod warunkiem, że stosujemy się do zaleceń producenta oraz porcji która znajduje się na opakowaniu.

Zaczynaj od mniejszej dawki – ma to zastosowanie szczególnie wśród suplementów zawierających stymulanty np. spalacze tłuszczu lub odżywki przedtreningowe. Warto sprawdzić swoją tolerancję na dany składnik np. Kofeinę lub Argininę i w późniejszym czasie zwiększyć porcję, jeżeli mniejsza nie da zadowalającego rezultatu. W tym konkretnym przypadku możemy przyjąć dawkę mniejszą niż zamieścił ją producent na etykiecie!

Przyjmuj suplementy o stałej porze – bardzo ważnym elementem jest, aby stosować suplemeny diety o tej samej porze każdego dnia, dlaczego? Każdy składnik aktywny ma swój okres półtrwania (jego stężenie zmniejsza się z godziny na godzinę), dlatego przyjmując suplement o stałej porze jesteśmy w stanie utrzymać stężenie danej substancji na odpowiednim poziomie.

Nie suplementuj kilku produktów o tym samym działaniu – jest to często popełniany błąd przez osoby początkujące i niecierpliwe. Często wydaje nam się że stosując dwa różne suplementy przedtreningowe lub boostery testosteronu na raz osiągniemy jeszcze lepszy rezultat. Nic bardziej mylnego, łączenie dwóch takich samych suplementów o pododbnym działaniu może odbić się niekorzystnie na naszym zdrowiu! Może dojść do zbyt dużego nasycenia organizmu danym składnikiem, a co za tym idzie prowadzić do poważnych komplikacji zdrowotnych. Pamiętaj aby czytać ostrzeżenia na etykietach suplementów!